
Coca cola is merkreclame, je ziet alleen het product. Geen informatie, geen prijs, niets. De doelgroep is voornamelijk jongeren omdat die veel frisdrank drinken/kopen. Oudere mensen kopen veel minder frisdrank.
Plaats: Coca cola wordt bijna in elke supermarkt wel verkocht, maar ook in tankstations en restaurants. Bijna overal waar je komt kan je wel Coca cola vinden, en niet alleen in Nederland. Coca cola is wereldwijd.
Product: Coca cola is er in alle soorten en maten te vinden, zodat er in elke situatie een geschikt blikje of flesje is. Zo heb je blikjes van 300 ml en flessen van 1,5 l
Promotie: Coca cola heeft veel tv spotjes en ze maken gebruik van sluikreclame. Hierbij gebruiken ze bekende (veel bekeken) tv programma's voor extra promotie. Coca cola wil graag zo bekend mogelijk worden.
Prijs: Voor tussen de 0,40 cent en 2 euro heb je een blikje of fles cola. Dit is dus zeer aantrekkelijk voor jongeren omdat het heel goedkoop is.

Hoyhoy voornamelijk informatieve reclame. Je krijgt wel wat informatie, bv wat hoyhoy is, waar je het kan vinden en wat je ermee kan (informatieve reclame), maar meer dan dat is het ook weer niet. Daarom is het ook een beetje merkreclame. De doelgroep is volwassenen, want het gaat over verzekeringen en daar hebben jongeren nog niet mee te maken.
Plaats: De verzekeringen van hoyhoy kan je vinden op hun site. Maar deze site is zelf geen verzekeraar. Ze laten alleen de beste verzekeringen zien, zodat jij de (voor jou) beste kan kiezen.
Product: Hoyhoy bied dus geen product aan. Maar ze bieden wel iets aan. namelijk hun site. Je mag gebruik maken van hoyhoy.nl om een verzekering te kiezen en zo te besparen op (onnodige) kosten. Daar gaan hun reclames ook over.
Promotie: Hoyhoy heeft tv spotjes over dat je met je tijd moet meegaan. Dat wil zeggen dat je niet moet blijven hangen in je oude verzekeringen omdat er veel goedkopere zijn. Ook heeft Hoyhoy veel reclame's op website's in de vorm van Ads.
Prijs: hoyhoy zoekt de beste verzekeringen uit (dus diegene met de laagste prijzen) maar bied zelf niets aan. Ze verdienen dus niet aan de verzekeringen zelf. Ze geven alleen advies. Verzekeraars geven Hoyhoy geld om te zorgen dat Hoyhoy ze op hun website zet.

Tamaris is merkreclame. Je ziet alleen schoenen met een kaartje met Tamaris erop terwijl je de naam ingesproken hoort. Hoe duur de schoenen zijn en waar je ze kan vinden wordt niet gezegt. De doelgroep is vrouwen, er zijn alleen damesschoenen te vinden. De schoenen zijn voor vrouwen vanaf ongeveer 15 jaar.
Plaats: Tamaris is een merk. Ze hebben geen eigen winkels, maar worden wel in veel andere winkels en webshops verkocht. Ze hebben wel een eigen webshop.
Product: Tamaris verkoopt vooral schoenen maar ook tassen. De schoenen zijn ook te zien in de reclame's, maar pas als je ze op internet gaan opzoeken, kan je zien hoe duur ze zijn etc.
Prijs: De prijs van de schoenen verschillen per soort, maar gemiddeld zijn ze zo'n 50 euro
Promotie: Tamaris heeft reclames op tv, verder heb ik het nog nooit ergens gezien.

Jumbo is voornamelijk merkreclame. Je krijgt in de reclames wel wat producten te zien, maar verder krijg je er geen informatie over. De doelgroep is mensen die boodschappen doen, dus voornamelijk vrouwen, maar ook veel mannen.
Plaats: Jumbo heeft enorm veel winkels in heel Nederland, ze hebben ook een webshop waarin je alles online kan bestellen en dan in de buurt kan ophalen. Dat bestaat nog niet zo lang en is dus niet overal beschikbaar.
Product: Jumbo is een supermarkt en verkoopt dus van alles. Behalve eten en drinken verkoopt Jumbo ook nog tijdschriften, shampoo, toiletpapier, keukenrollen, eten voor dieren etc.
Prijs: De prijzen verschillen nogal met zoveel producten. Laten we het erop houden dat de prijzen liggen tussen de 0.50 cent en de 7.00 euro.
Promotie: Jumbo heeft verschillende reclames op tv en hebben ook vaak advertenties in kranten of tijdschriften.
Maak jouw eigen website met JouwWeb